En tankeställare

Har ni någonsin älskat och hatat någon sammtidigt? Ena stunden känner man kanske att denna person verkligen är underbar och ens egen. Nästa dag vill man aldrig se, kommunicera eller i huvudtaget veta av denna person.  Äkta kärlek är något som alltid drar till sig varenda människa. Vilken situation man än hamnar i.

Men hur vet jag att denna person är bra för mig?
Ja, det kan vara lite svårt att veta. Om du någonsin har blivit sårad av denna person, fundera över om det var med avsikt. Eller om han verkligen är medveten om vad han gör. Kan du lita på honom till 100? Klarar du av att se honom hålla om/lägga en arm över någon annan utan att känna ett litet hat innuti dig? Är denna person verkligen värd dig?
Om du känner att nej platsar som ett bra svar på någon av dessa frågor, är det bästa att låta honom gå.
Lita på mig, kärleken kommer att ta sönder dig en vacker dag. Det vet jag av personliga upplevelser.

Lyssna på:
Love the way you lie - För osäkerhet
Taking back my love - För ångersamhet
You belong with me - För att få någon att älska dig
Riding solo - När du släppt alla kärleksproblem och bröjat leva lite på nytt

Varför är jag så nyfiken?

Alla är vi nyfikna på varandra. Speciellt nu i tonåren har jag märkt. Man vill veta vad kompisarna har gjort. Vilka som har strulat. Vilka vissa personer gillar o.s.v. Jag kan börja med att säga att jag bara har varit kär en gång. Det var kanske ett år sedan eller något. Så min erfarenhet är stor när det kommer till äkta äkta äkta kärlek. Och sen det dära med oskulden. Ni alla ska veta att oskulden är något fint. I mina öron i allafall. Så snälla förhasta er ej! Och framförallt inte med att kyssa folk hit och dit. Fan vad jag hatar det! Det är bara smaklöst och kommer att förstöra den dära speciella kännslan när du kanske kysser någon du verkligen älskar.

Lyssna på;
Adore you - För äkta kärlek och för att få någon äkta tillbaka
Misery Buisness - När du äntligen har fått någon och det känns jävligt bra
I dont belive you - När du hatar någons lögner och att personen inte ser din värdefullhet


PS, SKRIV GÄRNA FRÅGOR, JAG ÄLSKAR ATT SVARA.







Kommentarer
Postat av: Hannah

Du skriver väldigt bra!! Jo jag undrar hur man ska hantera om man och en kompis gillar samma kille ? /:

2010-09-29 @ 22:02:13
Postat av: Liinu bunny

Gillar din blogg å så men altså jag vet nte riktigt men hur ska ja göra för att bli av med en jobbig kille ?? :pp han stör med sms och är allmänt jobbig han går oxå i min skola ehhe XD

2010-10-02 @ 02:12:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0